تلاش‌ها برای برهم زدن انتخابات ایالات متحده

آرشیف

دو گزارش در این هفته که توسط نهادهای فریدم هاوس و ریکاردد فیوچر به نشر رسید تصدیق کنندۀ افزایش تلاش‌ها برای اخلال در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده می‌باشد. این گزارش ها اذعان می‌دارند که دست‌کاری در معلومات، خشونت‌های سیاسی و ایجاد ترس و ارعاب در حال افزایش اند.

رای دهندگان امریکایی، به گونۀ فزاینده هدف خرابکاران داخلی که معلومات نادرست را قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ پخش و نشر می‌کنند، قرار می‌گیرند. این مطلب در گزارش آسیب پذیری انتخابات گروه مدافع حقوق بشر فریدم هاوس به نشر رسیده است.

کیان ویستاینسن، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی در نهاد فریدم هاوس، به صدای امریکا گفت:"افرادی در ایالات متحده استند که تیوری‌های توطیه و معلومات گمراه کننده را در بارۀ پالیسی‌ها نشر می‌کنند. حدود هفتاد درصد جمهوریخواهان و رای دهندگان متمایل به جمهوریخواهان در حیطۀ این تیوری‌های توطیه قرار گرفته اند که گویا نتایج انتخابات ۲۰۲۰ غیر مشروع بود. اکنون، قبل از انتخابات ۲۰۲۴، ما شاهد استیم که این روایت از قبل ظهور کرده و مسلط شده است."

این پژوهشگر همچنان خاطرنشان می‌کند که ترس و ارعاب و آزار و اذیت آنلاین مقامات انتخاباتی و همچنین خشونت سیاسی نیز افزایش یافته است. او گفت: "ما شاهد بوده ایم که کاندیدهای انتخاباتی حملات مستقیم را تجربه کرده اند به شمول البته تلاش قتل دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده. سخنان نفرت‌انگیز و جرایم ناشی از نفرت علیه گروه‌های به حاشیه رانده شده در حال افزایش است."

به گفته ویستاینسن درحالیکه زیربنای رای‌دهی به ذات خود محفوظ باقی مانده است، حملات سایبری یکی از منابع نگران کننده به شمار می‌رود. او گفت: "آسیب پذیرترین اهداف، کمپاین‌های انتخاباتی و ویب‌سایت‌ها است که معلومات را به مردم در بارۀ رای‌دهی به نشر می‌رسانند."

ادارۀ تحقیقات فدرال ایالات متحده در حال تحقیق دربارۀ ادعای تلاش‌ها برای هک کردن کمپاین‌های انتخاباتی نامزدان دموکرات و جمهوریخواه اند.

شرکت امنیت سایبری ریکاردد فیوچر نیز از افزایش عملیات نفوذ ناسالم از جانب ایران، روسیه و چین خبر می‌دهد. آنها با استفاده از هوش مصنوعی مقاله‌هایی را در ویب‌سایت‌های خبری جعلی که شبیه رسانه‌های اصلی اند، پست می‌کنند.

شان ماینر، عضو شرکت امنیت سایبری ریکاردد فیوچر در این مورد به صدای امریکا گفت: "ارایه سمت‌گیری در محتوایی که دارای گرایش سیاسی یا تمایل سیاسی به یک جهت خاص بر اساس اهداف جیوپولیتیکی حکومت مربوطه است و اینکه چگونه آن اهداف جیوپولیتیکی با بهترین منافع آنها که کدام نامزد در نهایت برنده انتخابات می شود، مطابقت دارد."

اما این سوال ایجاد می شود که این تلاش‌ها چقدر موثر اند؟ در پاسخ به آن آقای ماینر گفت: "تا این زمان هیچ اسناد ثابتی نداریم که از لحاظ تاریخی حاکی از تاثیر گذاری این عملیات بر نتایج انتخابات باشد."

با وجود این، از رای دهندگان امریکا خواسته شده تا مراقب اشتباهات گرامری یا املایی موجود در مقالات و وب سایت هایی باشند که برای جعل‌کاری تلاش می‌ورزند.