لینک های دسترسی

Breaking News

انتخابات ریاست جمهوری امریکا و چالش صداهای جعلی توسط هوش مصنوعی


انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در کنار سایر چالش‌ها، با آزمون‌های محصولات هوش مصنوعی که صدای کاندیدان را شبیه‌سازی می‌کند، نیز مواجه است.

برخی از قانونگذاران امریکایی در تلاش یافتن راه های کنترول بهتر هوش مصنوعی در انتخابات ریاست جمهوری اند.

دخالت هوش مصنوعی در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال جاری، تا کنون بیشتر در انتخابات مقدماتی در ایالت نیو همشر برجسته است، جایکه هزاران رای دهنده تماس های را دریافت کرده اند که ظاهراً با صدای جو بایدن آنان را از رای دادن منع کرده است.

سناتور ریچارد بلومنتال میگوید که تهدید معلومات نادرست واقعی است:" معلومات نادرست، به شکل اعلانات سیاسی و انواع دیگر معلومات غلط که توسط هوش مصنوعی ممکن شده است، عرضه خواهد شد. خطر واضح و واقعی به دموکراسی وجود دارد. "

در یکی از جلسات کمیته قضایی، سناتور جاش هالی گفت زمان اقدام در برابر ارایه معلومات نادرست فرارسیده است.

او افزود:"خطر این تکنالوژی بدون محافظت و بدون در نظرداشت ویژگی های ایمینی، به صورت دردناکی در حال ظاهر شدن است. و من فکر می‌کنم سوال اکنون این است که آیا قرار است ما تماشاگر این فاجعه باشیم."

با این حال، زوهیب احمد، یکی از تولید‌کنندگان صدای مصنوعی می‌گوید که در بازار امروزی تکنالوژی نیز وجود دارد که می‌تواند صدای های جعلی را شناسایی کند.

او گفت:" به باور ما تکنالوژی( AI Watermarking) که هم اکنون در دسترس است یک راه حل است و می‌تواند صحت محتوای صوت را مشخص کند."

کمیسیون انتخابات ایالات متحده در حال بررسی قوانینی است که بتواند استفاده از اعلاناتی را که توسط هوش مصنوعی ساخته می‌شود و عمداً برای فریب رای دهندگان از آن کار گرفته می شود، منع کند.

دیوید سکنلین، وزیر اموراداری ایالت نیوهمشر، به کمیته امور قضایی سنا گفت که محصولات بررسی ناشده هوش مصنوعی، مثل صدای تلیفونی جعلی بایدن، اعتماد رای دهندگان را تهدید می‌کند.

او افزود: "چیزی را که من به عنوان مسوول اداری ایالت فکر می‌کنم نقش اساسی و مهم دارد این است که اطمینان حاصل کنم که انتخابات برهم نخورد. اینکه رای دهندگان باور داشته باشند و بدانند که انتخابات به صورت منصفانه، شفاف و با معیار های بلند ممکن، راه اندازی شود. اگر این باور را از دست بدهیم دوباره بدست آوردن آن بسیار زیاد مشکل خواهد بود."

در ایالت نیو همشر، قانونگذاران تلاش دارند یک سلسله الزاماتی را اجرایی کنند که به اساس آن اشتهارات سیاسی که در جریان ۹۰ روز قبل از انتخابات نشر می شود بررسی شود. هدف این اقدام آشکار ساختن صحت صدا، تصویر، ویدیو و یا نقل قول‌های است که در اشتهارات به کار رفته است تا واضح شود که در تولید آن از تکنالوژی هوش مصنوعی کار گرفته نشده و یا توسط هوش مصنوعی دستکاری نشده باشد.

گروه

XS
SM
MD
LG