لینک های دسترسی

Breaking News

دهقانان فاریاب در پی جاری شدن سیلاب‌های اخیر، متحمل خسارات سنگین شدند


دهقانان فاریاب در پی جاری شدن سیلاب‌های اخیر، متحمل خسارات سنگین شدند
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:31 0:00

شماری از دهقانان در ولایت فاریاب می گویند که جاری شدن سیلاب‌ های اخیر نیمی از حاصلات زراعتی آنان را تخریب و زیان های هنگفت مالی به آنان وارد کرده است.

این دهقانان در گفتگو با صدای امریکا گفتند که سیلاب ها با از بین بردن حدود۵۰ درصد کشتزارهای زراعتی، بیشتر از خشکسالی سال های گذشته به آنان آسیب رساند.

محمد داوود، یک تن از دهقانان در قریه عرب آقسای ولسوالی پشتون کوت، ولایت فاریاب گفت که امسال بارندگی‌های امسال او را نسبت به حاصلات بیشتر خرسند و امیدوار ساخته بود، اما سیلاب ‌ها تمام محصولات زراعتی اش را از بین برده است.

او که در حدود ۱۰ جریب زمین دارد و در زمین‌هیا زراعتی خودش گندم کشت کرده به صدای امریکا گفت: "امسال متاسفانه قسمت یاری نکرده است. کلاً گندم ها در سیلاب از بین رفته است .در خشک سالی حداقل اگر گندم نبود، کاه برای دهقان باقی می ‌ماند، اما امسال نه کاه مانده و نه گندمش."

این دهقان همچنان افزود که هنگام خیزش آب دریای ولسوالی پشتون کوت خانه های مسکونی نیز با تهدید سیلاب روبه رو می شود.

او از حکومت طالبان خواست که با ایجاد استحکامات جلو سرازیرشدن سیلاب به خانه ها و زمین های زراعتی را بگیرد.

محمد داوود اضافه کرد که آنان از حکومت تقاضای کمک مالی و یا توزیع کود کیمیاوی ندارند، اما در زمینه جلوگیری از زیرآب رفتن خانه های قریه‌ها کمک می‌خواهند و افزود:"مسوولین حکومت ببیند، یک بند آب هم بیاید طرف قشلاق میاید. تنها زمین‌ های زراعتی نیست، سیلاب نصف قریه تهدید را تهدید می‌کند".

سنت الله، یکی دیگر از دهقانان این ولسوالی گفت که او در کنار گندم، حدود دو جریب زمین را کنجد کشت کرده بود، اما سیلاب ها تمامی کشتزارهایش تخریب کرده است.

به گفته‌ آنان، دهقانان در بیشتر مناطق ولسوالی پشتون کوت و همچنان ولسوالی‌ های المار و قیصار ولایت فاریاب نیز به دلیل سیلاب ‌ها متضرر شده اند.

XS
SM
MD
LG