لینک های دسترسی

Breaking News

اسراییل: سه محافظ امنیتی اسراییلی در نزدیکی مرز اردن کشته شدند 


محافظین مرزی اسراییل در کرانهٔ غربی
محافظین مرزی اسراییل در کرانهٔ غربی

اردوی اسراییل امروز هشتم سپتمبر (۱۸ سنبله) گفت که سه محافظ امنیتی اسراییلی در گذرگاه مرزی میان کرانهٔ غربی و اردن، به ضرب گلوله کشته شدند.

اردوی اسراییل با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در گذرگاه ملک حسین رانندهٔ یک موترباربری از موتراش پیاده شد و برمحافظین اسراییلی موجود در ساحه به گلوله باری پرداخت.

بر اساس معلومات اردوی اسراییل، فرد حمله کننده در جریان گلوله باری کشته شد. در این گزارش در مورد هویت حمله کننده معلومات ارایه نشده است.

این در حالی است که خشونت‌ها در کرانهٔ غربی رود اردن با عملیات اردوی اسراییل و حملات فلسطینی‌ها،‌ افزایش یافته است.

اردوی اسراییل با نشر اعلامیه‌ای گفت که کشته شدگان غیرنظامیانی بودند که منحیث محافظین امنیتی ایفای وظیفه می‌کردند و با اردو یا پولیس این کشور ربط نداشتند.

گذرگاه ملک حسین، یگانه گذرگاه بین المللی کرانهٔ غربی رود اردن است که از آن فلسطینی‌ها بدون وارد شدن به اسراییل، از کرانهٔ غربی خارج شده می‌توانند.

پس از حملهٔ سال گذشتهٔ حماس بر اسراییل، خشونت‌ها در کرانهٔ غربی نیز افزایش یافته است.

بر اساس معلومات مقامات صحی فلسطینی، نیروهای اسراییلی و اسراییلی‌های ساکن در منطقه تا اکنون ۶۶۲ فلسطینی‌ را در کرانهٔ غربی کشته اند، منطقه‌ای را که اسراییل در سال ۱۹۶۷ اشغال کرد.

مقامات اسراییلی می‌گویند که در عین مدت، حد اقل ۲۳ اسراییلی، به شمول نیروهای امنیتی این کشور در حملات فلسطینی‌ها کشته شده اند.

گروه

XS
SM
MD
LG