لینک های دسترسی

Breaking News

رییس اتحادیه اروپا دربارۀ 'الحاق' اوکراین به این اتحادیه با زیلینسکی گفتگو می‌کند


اورسلا فون درلاین، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا روز پنجشنبه ۱۵ سپتمبر (۲۴ سنبله) از کیف دیدار کرد تا نقشه‌راهی را برای پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا تهیه کند.

خانم فون درلاین گفت که سفر روز پنجشنبه او سومین سفرش به اوکراین از زمان آغاز تهاجم روسیه بر این کشور در ماه فبروری است، اما او این سفر را متفاوت خواند و گفت: "خیلی چیزها تغییر کرده است. اوکراین اکنون نامزد اتحادیه اروپا است."

رییس کمیسیون اتحادیه اروپا افزود: "من با [رییس‌جمهور ولادمیر] زیلینسکی و [صدراعظم] دنیس شمیگل درباره نزدیک‌تر کردن اقتصادها و مردم ما در حالی که اوکراین به سمت الحاق [اتحادیهٔ اروپا] پیش می‌رود، بحث خواهم کرد. "

اوکراین همزمان با مالدووا که هم‌مرز با اوکراین است در ماه جون به نامزدی اتحادیه اروپا دست یافت.

مسکو که از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سه دهه پیش تلاش کرده است تا نفوذ سیاسی و نظامی در هر دو کشور را حفظ کند با نامزدی این دوکشور خشمگین شده است.

کشورهای اتحادیه اروپا از زمان تهاجم مسکو بر اوکراین با اعمال تحریم های اقتصادی علیه روسیه به شدت از اوکراین حمایت کرده اند.

بسیاری از اعضای این اتحادیه تسلیحات پیشرفته‌ای را در اختیار کیف قرار داده‌اند که در هفته‌های اخیر به نیروهای اوکراینی کمک کرده است تا بخش‌هایی از خاک کشورشان را دوباره از روسیه پس بگیرند.

خانم فون در لاین پیش از سفر خود گفت که موج های پی در پی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه باقی خواهند ماند و اروپایی‌ها باید عزم خود را علیه مسکو حفظ کنند. او در پارلمان اروپا گفت: "می‌خواهم خیلی واضح بگویم که تحریم‌ها باقی خواهند ماند. "

سفر رییس اتحادیه اروپا به کیف در حالی صورت می‌گیرد که ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در نشست اوزبیکستان تلاش ها برای ایجاد یک "جهان یک قطبی" را به باد انتقاد گرفت و از موضع چین در قبال این درگیری تمجید کرد.

پوتین به شی جینپینگ رییس جمهور چین گفت: "ما از موضع متعادل دوستان چینی خود در رابطه با بحران اوکراین بسیار قدردانی می کنیم."

او بدون ذکر مسایلی که چین ممکن در بارهٔ اوکراین با روسیه در میان گذاشته باشد افزود: "ما نگرانی های شما را درک می‌کنیم".

بیجینگ صریحاً تهاجم مسکو بر اوکراین را حمایت نکرده است، اما در طول شش ماه جنگ با اوکراین همواره روابط اقتصادی و ستراتیژیک با روسیه برقرار کرده است.

XS
SM
MD
LG