لینک های دسترسی

Breaking News

آلمان به اسراییل: در مورد رویداد‌های مرتبط با محافظین صلح ملل متحد در لبنان وضاحت بدهید


نیروهای حافظ صلح در لبنان
نیروهای حافظ صلح در لبنان

آلمان امروز دوشنبه ۲۱ اکتوبر (۳۰ میزان) از اسراییل خواست که در مورد تمامی رویداد‌های مرتبط به ماموریت حافظ صلح سازمان ملل در لبنان وضاحت بدهد.

نیروهای حافظ صلح ملل متحد روز گذشته گفتند که یک بلدوزر اردوی اسراییل عمداً یک برج نظارت و یک حصار را در جنوب لبنان تخریب کرد.

برلین "نگرانی عمیق" خود را در مورد سلسله‌ رویداد‌های گزارش شده توسط نیروی حافظ صلح ابراز کرد؛ رویداد‌هایی که محکومیت بین المللی را در پی داشته است.

کترین دشاور، سخنگوی وزارت خارجهٔ آلمان، گفت که دولت آلمان از "طرف اسراییلی انتظار دارد در مورد تمامی رویداد‌ها وضاحت بدهد" و "نتایج تحقیقات در مورد این حادثه خاص (دیروزی)" را نشر کند.

دشاور افزود: "مصوونیت ماموریتی که شورای امنیت سازمان ملل متحد و کارمندان آن دستور داده اند، نباید به خطر بیافتد."

در این حال، اسراییل کتز، وزیر خارجهٔ اسراییل، گفت که تل ابیب هیچ نیت آسیب رسانیدن به نیروهای حافظ صلح را ندارد.

پیش از این، وزرای دفاع گروه هفت (جی-۷) یا هفت اقتصاد بزرگ جهان روز شنبه ۱۹ اکتوبر (۲۸ میزان) در نشستی از حملات بر نیروهای حافظ صلح ملل متحد در لبنان اظهار نگرانی کردند.

وزرای دفاع ایتالیا، فرانسه، آلمان، بریتانیا، جاپان، کانادا و ایالات متحده در بیانیه‌ای مشترک گفتند: "ما نگرانی خود را از تهدید علیه امنیت نیروهای موقت حافظ صلح ملل متحد ابراز می‌کنیم."

ماموریت حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان روز جمعه اعلام کرد که در روزهای اخیر تحت چندین حمله "عمدی" از سوی نیروهای اسراییلی قرار گرفته است و تلاش ها برای کمک به غیرنظامیان با گلوله باری نیروهای اسراییلی با مشکل مواجه شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG