لینک های دسترسی

Breaking News

گفتمان بین‌الافغانی باید برای حل منازعه در افغانستان آغاز شود – فورزایمر


انی فورزایمر، معاون پیشین سفارت امریکا در افغانستان می‌گوید که زمان آن فرا رسیده است که گفتگوها میان همه افغان‌ها برای حل منازعه در افغانستان آغاز شود.

فورزایمر می‌گوید که با شیوۀ که طالبان افغانستان را اداره می‌کنند، آزار و اذیت مردم این کشور به ویژه زنان است.

او در مصاحبه‌ای با صدای امریکا گفت: "بسیاری از افغان‌ها خواهان حکومتی متفاوت در کشور استند. آنها خواهان زندگی متفاوت استند و ما صدای آنها را نشنیده ایم".

این دپلومات پیشین امریکایی افزود که به همین دلیل جمعی از امریکایی‌های افغان و برخی افراد دیگر تصمیم گرفته ‌اند که فرصتی را برای افغان‌ها فراهم کنند تا در میان خود صحبت کنند و نظرات خود را در مورد کشورشان به اشتراک بگذارند.

فورزایمر گفت: "ما باید از خود افغان‌ها بپرسیم که آنها چه کشوری را برای خود می‌خواهند؟ به همین دلیل ما ایده شورا را ایجاد کردیم".

این شورا توسط گروهی به نام "دوستان بین المللی افغانستان" اداره می‌شود و هر فرد زیر ۳۰ سال می‌تواند به شش پرسش پاسخ کوتاه بدهد. به گفته فورزایمر، پاسخ‌های جمع‌آوری شده به این پرسش‌ها در جلسه‌ای در ماه اکتوبر مورد بحث قرار خواهد گرفت.

فورتزایمر معتقد است که مذاکرات صلح با طالبان با هدفی که آغاز شده بود، به نتیجه نرسید.

او می‌افزاید: ؛دلایل زیادی برای این امر وجود دارد، اما یکی که به آن فکر می‌کنم این است که در خارج از کابل و شهرهای بزرگ، صدای همه افغان‌ها در سطح کشور شنیده نمی‌شود".

معاون پیشین سفارت ایالات متحده در افغانستان می‌گوید که اکنون زمان شنیده شدن این دیدگاه‌ها است.

XS
SM
MD
LG