لینک های دسترسی

Breaking News

راکیش سود: به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان از سوی هند بعید به نظر می‌رسد


راکیش سود، سفیر پیشین هند در افغانستان
راکیش سود، سفیر پیشین هند در افغانستان

راکیش سود، سفیر پیشین هند در افغانستان، می‌گوید تا زمانی‌که طالبان پالیسی های خود را تغییر ندهند، احتمال به رسمیت شناختن حکومت آنان از سوی دهلی جدید، بعید به نظر می‌رسد.

راکیش سود در مصاحبه با صدای امریکا گفت که هند در قبال وضعیت امنیتی افغانستان نگران است. او افزود که به نظر نمی‌رسد که طالبان در برابر برخی از گروه های تروریستی ایستادگی کنند. به گفتۀ وی قطع رابطه بین طالبان و گروهای تروریستی که با آنان یکجا برضد نیروهای غربی در افغانستان جنگیده اند،کار آسان نیست.

سود همچنین گفت که نرندرا مودی، صدراعظم هند، در دیدار با جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده احتمالاً در مورد افغانستان صحبت خواهد کرد، اما افزود که انتظار اعلام تصمیم عمده در مورد افغانستان را ندارد.

قرار است قصر سفید روز پنجشنبه ۲۲ جون از مودی با فرش قرمز پذیرایی کند و جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده میزبان مودی در ضیافت شام باشد.

آقای سود افزود که هند در کابل یک ماموریت تخنیکی دارد که هدف آن زنده نگهداشتن رابطه با حکومت طالبان و هماهنگی کمک‌های بشری برای مردم افغانستان است.

سفیر پیشین هند در افغانستان گفت که هند نگرانی خود را در مورد تشدید فعالیت‌های تروریستی در افغانستان پس از خروج نیروهای امریکایی، با زلمی خلیلزاد، نمایندهٔ ویژهٔ پیشین ایالات متحده برای مصالحهٔ افغانستان، شریک ساخته بود، اما به گفته وی، ایالات متحده به آن اعتنایی چندانی نکرد، چون با حضور در افغانستان خسته شده بود.

مصاحبه با راکیش سود را اینجا تماشا کنید.

XS
SM
MD
LG