لینک های دسترسی

Breaking News

اسراییل حملات شدید را بر لبنان انجام داد 


با وجودی که برخی از کشور‌های جهان به ویژه غرب به خاطر جلوگیری از گسترش منازعه در شرق میانه خواهان خویشتنداری جناح‌های درگیری شدند،‌ اسراییل در اواخر روز پنجشنبه ۱۹ سپتمبر (۲۹ سنبله) شدیدترین حملات را بر جنوب لبنان انجام داد که در نزدیک به یک سال گذشته، کم سابقه بود.

اردوی اسراییل گفت که در این عملیات، جت‌های جنگی اسراییل حدود ۱۰۰ دستگاه پرتاب راکت‌ را در جنوب لبنان آماج قرار دادند. اردوی اسراییل گفته است که دستگاه‌ها آمادهٔ پرتاب راکت برخاک این کشور بودند.

تا اکنون در مورد تلفات ناشی از این حملات گزارش داده نشده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری ان‌ان‌ای لبنان، پس از نه شب به وقت محلی، ۵۲ حملهٔ هوایی بر جنوب این کشور انجام شد.

بریتانیا خواهان آتش‌بس میان اسراییل و حزب الله لبنان شده و سخنگوی قصر سفید گفته است که ایالات متحده در مورد تشدید تنش‌ها در منطقه نگران است.

دیوید لامی، وزیر خارجهٔ بریتانیا،‌ گفت: "امشب، من از هر دو جانب می‌خواهم تا به صورت فوری آتش‌بس کنند. ما به وضاحت می‌گوییم که می‌خواهیم یک سازگاری سیاسی از طریق مذاکرات را ببینیم تا اسراییلی‌ها بتوانند به خانه‌های خود شان در شمال اسراییل و... لبنانی‌ها به خانه‌های خودشان برگردند."

درانفجارات وسایل پیام‌رسان و دستگاه‌های پیام رسان (پیجر‌ها) و مخابره‌های (واکی تاکی) دو روز گذشته در لبنان که به گفتهٔ حسن نصرالله، رهبر حزب الله، به اعضای این گروه شدیداً آسیب رساند، دست‌کم ۳۷ نفر کشته شده و نزدیک به ۳۰۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

اسراییل دست داشتن در این انفجارات را رد یا قبول نکرده است، اما گمان برده می‌شود که ادارهٔ استخبارات اسراییل در عقب آن قرار دارد.

گروه

XS
SM
MD
LG