لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن ۳۳ فلسطینی در حملات نظامیان اسراییلی؛ اسراییل: فرمانده حماس را کشتیم


خبرنگاران و امدادرسانان در حال شتافتن به سمت محل اصابت راکت در حومۀ شهرک زیتون در نوار غزه
خبرنگاران و امدادرسانان در حال شتافتن به سمت محل اصابت راکت در حومۀ شهرک زیتون در نوار غزه

مقام‌های فلسطینی روز سه شنبه سوم سپتمبر (۱۳ سنبله) گفتند که در ۲۴ ساعت گذشته کم از کم ۳۳ فلسطینی، به شمول زنان، در حملات نظامیان اسراییلی کشته شده اند.

ادراۀ خدمات اضطراری ملکی فلسطین گفته است که تنها در یک حمله در ساحه رفح چهار زن کشته شده و هشت نفر دیگر در حملۀ دیگر در نزدیکی یک شفاخانه در شمال غزه کشته شدند. به گفتۀ این اداره، بقیۀ تلفات در سایر حملات در سرتاسر غزه رخ داده است.

مقام‌های فلسطینی گفته اند که در جریان نزدیک به ۱۱ ماه جنگ در غزه نزدیک به ۴۱ هزار فلسطینی، به شمول جنگجویان و غیرنظامیان کشته و بیش از ۹۱ هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

در همین حال، اردوی اسراییل با نشر بیانیه‌ای گفته است که هشت جنگجوی مسلح فلسطینی، به شمول یک فرمانده ارشد حماس که در حملۀ هفتم اکتوبر این گروه بر اسراییل شرکت داشت، در یک مرکز فرماندهی حماس در نزدیکی شفاخانۀ الاهلی در غزه کشته شدند.

شاخۀ نظامی گروه حماس و جهاد اسلامی گفته اند که جنگجویان این گروه‌ها در شهرهای زیتون، رفح و خان یونس در غزه با نیروهای اسراییلی درگیر جنگ اند.

در حالیکه جنگ در ساحات مختلف غزه جریان دارد، سازمان جهانی صحت گفته است که روز سه شنبه، برای سومین روز پیهم، کمپاین تطبیق واکسین پولیو به حدود ۶۴۰هزار کودک زیر سن ده سال در غزه جریان داشت.

ماه گذشته یک واقعۀ مثبت پولیو در غزه ثبت شد و اکنون برای تطبیق کمپاین واکسین در این باریکۀ جنگ‌زده، روزانه برای هشت ساعت درگیری متوقف می‌شود.

تلاش‌های دپلوماتیک برای رسیدن به آتش‌بس دایمی در غزه و رهایی گروگانان اسراییلی از بند گروه حماس که از ماه‌ها به اینسو ادامه دارد تا اکنون بی‌نتیجه مانده است.

حملات انتقامجویانۀ اسراییل بر غزه زمانی آغاز شد که جنگجویان حماس در جریان حملۀ هفتم اکتوبر سال گذشته بر اسراییل، به گفتهٔ مقام‌های اسراییلی، حدود ۱۱۹۸ نفر عمدتاً غیرنظامیان را کشته و ۲۵۱ نفر دیگر را گروگان گرفتند که از این میان ۱۱۱ گروگان، به شمول ۳۹ نفر که به گفته نظامیان کشته شده‌اند، در اسارت حماس قرار دارند.

بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل روز دوشنبه گفت که جنگ تنها زمانی متوقف شده می‌تواند که گروه حماس به کلی از بین رفته باشد.

گروه

XS
SM
MD
LG