لینک های دسترسی

Breaking News

جاپان بیش از ۵۸ میلیون دالر به افغانستان کمک می‌کند


سفارت جاپان در کابل گفته است که ۵۸.۴ میلیون دالر کمک اضافی را برای تامین نیازمندی‌های اولیه بشری افغان‌ها فراهم می‌کند.

سفارت جاپان روز دوشنبه چهارم دسمبر (۱۳ قوس) با نشر اعلامیه‌ای در شبکۀ اجتماعی ایکس ابراز امیدواری کرده است که این کمک تازه به ادامه و بهبود زندگی آبرومندانه و خودکفایی افغان‌ها کمک کند.

در اعلامیه آمده است: "با خرسندی که اعلام می‌کنیم که دولت جاپان تصمیم گرفته است که ۵۸.۴ میلیون دالر کمک اضافی برای افغانستان به منظور اطمینان از ارایه کمک‌های بشردوستانه و نیازهای اساسی، فراهم کند."

جاپان این کمک‌ها را در حالی اعلام کرد که امروز چهارم دسمبر چهارمین سال کشته‌شدن تیتسو ناکامورا امدادگر جاپانی است. داکتر تیتسو ناکامورا به تاریخ چهارم دسمبر ۲۰۱۹ در حمله افراد مسلح ناشناس در جلال‌آباد، مرکز ننگرهار کشته شد.

سفارت جاپان گفته است که اگرچه او متاسفانه درگذشت، اما پروژه‌هایش توسط همکاران افغان و جاپانی او ادامه می‌یابد.

این سفارت در شبکه اجتماعی ایکس نگاشته است: "جاپان به کمک‌های خود به مردم افغانستان ادامه خواهد داد. ما می‌خواهیم روش‌های او را به سایر نقاط افغانستان ببریم. روح او هرگز نمی‌میرد."

در این حال، صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای اطفال (UNECEF) با نشر پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نگاشته است که از جمله کمک‌های جدید جاپان، چهار میلیون آن به این اداره اختصاص داده شده است.

یونیسف با سپاسگزاری از جاپان گفته است: "ما می‌توانیم به بیش از ۶۲۰هزار کودک و زن آسیب‌پذیر در افغانستان، از جمله آن‌هایی که به دلیل خشکسالی آواره شده ‌اند، کمک‌های حفظ الصحه، حفاظت از کودکان و تغذیه ارایه کنیم."

پیش از اگست ۲۰۲۱، جاپان یکی از بزرگترین کمک‌کنندگان به افغانستان بود. بر اساس گزارش‌ها، جاپان از سال ۲۰۰۱ تا اگست ۲۰۲۱ میلادی، ۶.۹ میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده است. بیشتر این کمک‌ها برای تامین مالی پروژه‌های مربوط به مصوونیت بشری مانند صحت، آموزش و توسعه روستایی هزینه شده است.

جاپان این کمک‌های جدید را در حالی به افغانستان اعلام کرده است که از یک سو پس از بازگشت طالبان به قدرت، کمک‌های جامعه جهانی به افغان‌ها کاهش یافته و از سوی دیگر این کشور با حوادث طبیعی مکرر مواجه است.

گروه

XS
SM
MD
LG