لینک های دسترسی

Breaking News

اردوی پاکستان: یک محافظ مرزی طالبان دو نفر را در گذرگاه مرزی چمن کشت 


اردوی پاکستان می‌گوید که یک محافظ مرزی طالبان در گذرگاه چمن، امروز چهارم اکتوبر (۱۲ میزان) به شمول یک پسر ۱۲ ساله، دو نفر را به ضرب گلوله کشت.

در بیانیهٔ اردوی پاکستان همچنان آمده است که در این رویداد یک کودک دیگر زخمی شده است.

اردوی پاکستان گفته است که نیروهای پاکستانی از "خویشتنداری بیش از حد" کار گرفتند تا از تلفات بیشتر در جریان این گلوله باری جلوگیری شود.

در این بیانیه اما در مورد انگیزهٔ این گلوله‌باری معلومات ارایه نشده و حکومت طالبان در افغانستان نیز در این خصوص تا زمان نوشتن این گزارش تبصره نکرده اند.

اردوی پاکستان از مقامات طالبان افغان خواسته است تا در مورد این عمل "غیرمسوولانه" تحقیقات کرده و عامل آنرا به مقامات پاکستانی تسلیم دهند.

پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان در اگست ۲۰۲۱، طالبان و مرزبانان پاکستانی چندین بار در ساحهٔ مرزی تورخم و سپین بولدک-چمن و برخی ساحات دیگر مرزی درگیر شده اند و همواره هر دو طرف همدیگر را به آغاز درگیری‌ها مقصر خوانده اند.

این در حالی است که حکومت پاکستان به افغان‌های که به گونهٔ غیرقانونی در پاکستان زیست دارند هشدار داده است که تا اول ماه نومبر خاک این کشور را ترک کنند، در غیر آن به زور اخراج خواهند شد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان در افغانستان این تصمیم پاکستان را غیرقابل پذیرش خوانده و خواستار بازنگری آن شده است.

مجاهد روز چهارشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: "برخورد با مهاجرین افغان در پاکستان قابل قبول نیست. باید جهت پاکستانی بر پلان خو در این رابطه تجدید نظر کند. مهاجرین افغان در مشکلات امنیتی آن کشور دست ندارند. تا مدتی که مهاجرین افغان به اختیار خود و آهسته از پاکستان بیرون می آیند، تا آن زمان باید حکومت پاکستان تحمل داشته باشد."

گروه

XS
SM
MD
LG