لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه حملات بزرگ را بر زیربنا‌های تولید برق اوکراین آغاز کرد


اوکراین روز شنبه ۲۲ جون (دوم سرطان) گفت که روسیه حملات ''بزرگی'' بر زیربنای‌های تولید برق در غرب و جنوب آن کشور را آغاز کرده است و در اثر این حملات هفت نفر در مناطق مختلف کشته شدند.

اردوی اوکراین گفته است که روسیه با پرتاب ۱۶ میزاییل از زمین، آب و هوا و ۱۳ حمله توسط طیاره‌های بی سرنشین زیربنا‌های تولید انرژی را در مناطق مختلف آن کشور آماج حملات قرار داد.

به گفته اردوی اوکراین، نیروهای دفاع هوایی آن کشور به استثنای چهار حمله، همه حملات روسیه را قبل از رسیدن به هدف، در هوا منهدم کردند.

در همین حال، وزارت انرژی اوکراین گفته است که در سه ماه گذشته، این هشتمین حملات گسترده روسیه بر تاسیسات تولید انرژی لفیف در غرب و زاپوریژیا واقع در جنوب اوکراین می‌باشد که منجر به آسیب به تجهیزات این تاسیسات شده است.

در جریان دو سال وچهار ماه تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، حملات میزاییلی و طیاره‌های بی سرنشین روسیه به صورت هدفمند تاسیسات تولید انرژی اوکراین را هدف قرار داده و ظرفیت تولید برق این کشور را تا اندازه زیاد فلج کرده است. این حملات کیف را مجبور به قطع برق کرده و ناچار شده تجهیزات تولید انرژی را از اروپا وارد کند.

در همین حال، مقامات اوکراین گفته‌اند که حملات روسیه در شرق منطقه دونتسک سبب کشته شدن پنج غیرنظامی شده است.علاوه بر آن، در اثر حمله درون در منطقه خرسون، یک پولیس نیز در یکی از پوسته‌های تلاشی کشته شده است.

اردوی اوکراین گفته است که مسکو تلاش می‌کند تا در شهر پوکروفسک پیشروی کند، منطقه‌ای که روز شنبه شاهد درگیری‌های شدید بود. اما مقامات نظامی کیف گفته‌اند که اوضاع "تحت کنترول" است.

در عین حال، وزارت دفاع روسیه گفته است که در جریان یک روز گذشته، ۳۴۰ هدف را در اوکراین آماج حملات قرار داده است.

ولادمیر زیلنسکی، رییس جمهور اوکراین، گفته است که حملات روسیه نیمی از ظرفیت تولید انرژی کشورش را از بین برده است. زیلنسکی در جریان این هفته گفت که تمام شفاخانه‌ها و مکاتب در اوکراین باید به اسرع وقت با انرژی آفتابی مجهز شوند.

رییس جمهور زیلنسکی افزود: ''ما هر کاری انجام می دهیم تا تلاش‌های روسیه برای باج خواهی از ما در قسمت گرما و برق با ناکامی مواجه شود."

رییس جمهور اوکراین بار دیگر از متحدین کشورش خواست تا تجهیزات دفاع هوایی بیشتر را برای کیف فراهم کنند تا نیروهای آن قادر شوند از زیربنا‌های حیاتی آن آن کشور دفاع کنند.

زمانیکه روسیه به تاریخ ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ بر اوکراین تهاجم نظامی کرد، سیستم دفاع هوایی اوکراین بیشتر با تجهیزات نظامی دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق مجهز بود و کیف از این تسلیحات استفادهٔ موثر در مقابل حملات روسیه کرد.

گروه

XS
SM
MD
LG