لینک های دسترسی

Breaking News

برگزاری انتخابات در کوریای جنوبی در سایهٔ ترس از کروناویروس


انتخابات پارلمانی در کوریای جنوبی امروز چهارشنبه ۱۵ اپریل (۲۷ حمل) در حالی برگزارشد که هنوز هم آن کشور با مشکل بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ مبارزه می کند.

در جریان رای‌دهی تمام مراکز انتخاباتی ضد عفونی شده و و رای‌دهندگان علاوه بر استفاده از ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی کننده، فاصله اجتماعی را نیز رعایت کرده و در فاصلۀ کم از کم یک متر از یکدیگر در صفوف قرار داشتند.

نتایج نظرسنجی هایی که به طور مشترک از طریق سه شبکه تلویزیون محلی در کوریای جنوبی صورت گرفته است، حزب حاکم آن کشور را پیشتاز نشان می‌دهد.

کوریای جنوبی از جمله نخستین کشورهای جهان است که پس از چین کروناویروس در آنجا سرایت کرد، اما تدابیر حکومت آن کشور سبب شده که به سرعت جلو گسترش این بیماری گرفته شود.

در کوریای جنوبی مجموعا ۱۰۵۹۱واقعۀ کروناویروس ثبت شده است که از آن جمله ۷۶۱۶ نفر شفا یافته و ۲۲۵ نفر دیگر در اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

کروناویروس در دسمبر سال گذشته از شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین، منشا گرفت و تا کنون به ۱۸۵ کشور و قلمرو جهان گسترش یافته و به همه‌گیری مرگبار صحی مبدل شده است.

بر اساس آماری که پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده ارایه کرده است، تا تا چاشت چهارشنبه ۱۵اپریل مرگ و میر ناشی از این بیماری در جهان به بیش از ۱۳۰۵۲۸ نفر و مبتلایان آن نیز به بیش از دو میلیون نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG