لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس سویدن بار دیگر اجازه داد اعتراض کنندگان قرآن‌سوزی کنند


پولیس سویدن روز دوشنبه ۳۱ جولای (نهم اسد) به اعتراض کنندگان اجازه داد در مقابل ساختمان پارلمان این کشور دست به سوختاندن قرآن بزنند.

اعتراض کنندگان به رسانه های محلی گفته اند که می خواهند کتاب مقدس مسلمانان در سویدن ممنوع شود.

سلوان نجم، یکی از سازمان ‌دهندگان این اعتراضات، به روزنامه اکسپرسن گفت: "قرآن را می‌سوزانم تا زمانی که این کتاب [در سویدن] ممنوع شود."

نجم در دو اعتراض قبلی سوختاندن قرآن در استاکهلم، پایتخت سویدن، توسط سلوان مومیکا، مهاجر عراقی، شرکت داشت.

مومیکا در اولین روز عید قربان در بیرون از مسجد مرکزی شهر استاکهلم نسخهٔ از قرآن را به آتش کشید. او یک ماه بعد در مقابل سفارت عراق در بار دیگر نسخۀ قرآن را نخست زیر پا کرد و سپس آن را به آتش کشید.

هتک حرمت به قرآن در سویدن خشم کشورهای اسلامی را برانگیخته و روابط دپلوماتیک میان سویدن و چندین کشور شرق میانه را تیره کرده است.

پولیس سویدن قبلاً تاکید کرده بود که به تجمعات عمومی مجوز صادر می کند، اما از اقداماتی که در جریان آن صورت می‌گیرد را مجاز قرار نمی‌دهد.

روز یکشنبه، دنمارک، همسایه سویدن، گفت که در حال بررسی راه های قانونی برای جلوگیری از سوختاندن کتب مقدس در جریان اعتراضات است. مقامات گفتند که این کار را به دلیل حوادث امنیتی و نگرانی هایی که در واکنش به سوزاندن قرآن در دنمارک رخ داده است، انجام می دهند.

اولاف کریسترسن، صدراعظم سویدن نیز گفته است که کشورش در حال بررسی راه های قانونی برای جلوگیری از سوختاندن قرآن است.

قرار است روز دوشنبه سازمان همکاری اسلامی به درخواست عربستان سعودی و عراق در پاسخ به توهین به قرآن در سویدن و دنمارک، در شهر جده عربستان سعودی تشکیل جلسه دهد.

گروه

XS
SM
MD
LG