لینک های دسترسی

Breaking News

جیلانی: تروریزم خطر مشترک برای ایران و پاکستان است


جلیل‌ عباس جیلانی، وزیر خارجۀ حکومت موقت پاکستان
جلیل‌ عباس جیلانی، وزیر خارجۀ حکومت موقت پاکستان

جلیل‌ عباس جیلانی، وزیر خارجۀ حکومت موقت پاکستان، در پاسخ به درخواست ایران مبنی بر تامین امنیت مرزهایش گفته است که تروریزم خطر مشترک برای ایران، پاکستان و منطقه است.

وزارت خارجۀ ایران با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حسین امیر عبداللهیان و جلیل‌عباس جیلانی روز دوشنبه ۱۸ دسمبر (۲۷ قوس) دربارۀ موضوعات دوجانبه و منطقه تلیفونی صحبت کردند.

به نقل از اعلامیه، حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجۀ ایران با اشاره به حمله بر پایگاه پولیس در منطقه راسک در ولایت جنوب شرقی سیستان-بلوچستان، بر تقویت همکاری مشترک برای توقف چنین اقدامات تروریستی و تامین امنیت مرزهای مشترک دو کشور تاکید کرده است.

بر اساس معلومات وزارت خارجۀ ایران، در حمله‌ای که بامداد روز جمعه ۱۵ دسمبر (۲۴ قوس) بر پایگاه پولیس راسک انجام شد، کم از کم ۱۲ افسر پولیس کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

پیش از این، احمد وحیدی، وزیر داخلۀ ایران گفت که بر اساس تحقیقات انجام‌شده مهاجمان از مرز کشور همسایه (پاکستان) وارد ایران شده بودند.

اعلامیه به نقل از جیلانی گفته است که پاکستان از هیچ کوششی برای بازداشت عوامل این حمله دریغ نخواهد کرد.

همچنان جیلانی گفته است که "تروریزم خطر مشترک برای ایران و پاکستان و منطقه است و مقابله با این پدیده نیازمند همکاری نزدیک دو کشور است".

وزارت خارجۀ پاکستان نیز با نشر اعلامیه‌ای گفته است که جیلانی بر "تعهد قاطع پاکستان به همکاری نزدیک با ایران در مقابله با تهدید تروریزم" که یک چالش جمعی برای صلح و امنیت منطقه است، تاکید کرده است.

در اعلامیه آمده است: "وزیران خارجه دو کشور بر تعهد خود برای تقویت بیشتر روابط برادرانه پاکستان و ایران که ریشه در تاریخ و فرهنگ دارد، تاکید کردند و بر افزایش تبادل دیدارهای سطح بالا توافق کردند".

گروه جیش‌العدل در بیانیه‌ای کوتاه که در تلگرام نشر کرده، مسوولیت حمله بر پایگاه راسک را به دوش گرفته است. جیش العدل در فهرست سیاه ایران به عنوان گروه "تروریستی" قرار دارد.

وزیر خارجۀ ایران از همتای پاکستانی‌اش نیز خواسته است که اسلام آباد نیز جیش العدل را به صفت گروه تروریستی بشناسد.

گروه جیش‌العدل از زمان تاسیس خود در حدود ۲۰ سال قبل، در حملات متعددی شرکت کرده که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای امنیتی ایران و همچنین تعدادی از غیرنظامیان شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG