لینک های دسترسی

Breaking News

صدر اعظم جدید بریتانیا در روز نخست کارش کابینهٔ جدید را تشکیل داد 


لیز تراس، صدر اعظم جدید بریتانیا امروز هفتم سپتمبر (۱۶ سنبله) در روز نخست کاری‌اش کابینهٔ جدید را تشکیل داد و در مورد طرح رسیدگی به بحران اقتصادی و انرژی در این کشور تلاش‌هایش را آغاز کرد.

خانم تراس، در نخستین تماس با رهبران خارجی، دیشب با جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده و ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین از طریق تلیفون صحبت کرد.

بایدن و تراس، طی این گفت‌وگو ضمن اعلام تمایل برای "تعمیق بیش‌تر روابط میان دو‌ کشور" بر اهمیت ادامه همکاری‌های نزدیک از جمله در برابر روسیه تاکید کردند.

خانم تراس در جریان صحبت با رییس جمهور اوکراین تعهد کرد تا به حمایت از این کشور در مقابل تهاجم روسیه ادامه بدهد.

پیش از مقابل شدن با سوالات قانونگذاران، خانم تراس امروز با وزرای ارشد حکومت خویش ملاقات کرد تا به مشکلات داخلی این کشور رسیدگی کند.

گفته می‌شود که صدر اعظم جدید بریتانیا میخواهد در یک اقدامی که ارزش آن به ۱۵۰ میلیون دالر می‌رسد، پرداخت صرفیه‌های برق خانواده‌ها و تجارت‌ها را منجمد کند.

بر اساس یک نظر پرسی، میلیون‌ها تن از شهروندان بریتانیا گفته اند که با افزایش نرخ ۸۰ در صد صرفیهٔ انرژی در ماه اکتوبر با انتخاب دشواری رو به رو اند و آن اینکه خود را سیر نگهدارند یا خانه‌های خود را گرم؟

خانم تراس تعهد کرده است که برای کمک با مردم و تجار این کشور، مالیات را کاهش بدهد و در جریان همین هفته روی لایحه‌های گاز و برق نیز کار خواهد کرد.

لیز تراس پس از آن به کرسی صدارت انتخاب شد که بوریس جانسن، صدراعظم پیشین بریتانیا در پی سلسله‌ای از افتضاح و استعفای شماری از مقامات حکومت‌اش، به شمول وزیر مالیه، گفت که از سمت‌اش کنار می‌رود.

حزب محافظه کار بریتانیا روز دوشنبه پنج سپتمبر (۱۴ سنبله) لیز تراس را منحیث رهبر جدید خویش انتخاب کرد و الیزابت دوم، ملکهٔ بریتانیا روز سه‌شنبه ششم سپتمبر او را رسماً به سمت صدارت بریتانیا گماشت.

XS
SM
MD
LG