اسراییل از گسترش عملیات زمینی و هوایی به غزه خبر داد

اردوی اسراییل ناوقت روز جمعه ۲۷ اکتوبر (پنجم عقرب) گفت که نیروهای هوایی و زمینی اسراییل عملیات‌های خود را در نوار غزه گسترش داده است.

دانیل هگری، سخنگوی اردوی اسراییل، در یک نشست تلویزیونی گفت: "در ساعات اخیر حملات در غزه را تشدید کردیم." او افزود که نیروهای هوایی اسراییل در حال افزایش حملات گسترده به تونل‌ها و زیربناهای حماس در نوار غزه استند.

هگری در پاسخ به پرسشی که آیا حملهٔ زمینی به غزه آغاز شده است، گفت: "افزون بر حملات که در چند روز گذشته انجام شد، نیروهای زمینی امشب در حال گسترش عملیات خود استند."

وزارت دفاع اسراییل روز پنجشنبه نیز گفته بود که سربازان خود را به منظور حمله به مواضع حماس وارد غزه کرد و از طریق دریا نیز مواضع این گروه را هدف حملات خود قرار داده اند. به گفتهٔ نظامیان اسراییل،‌ سربازان آن کشور که غروب پنجشنبه وارد غزه شده و پس از مدت کوتاهی خارج شدند، متحمل هیچ تلفاتی نشدند.

این مطلب مرتبط را نیز بخوانید اردوی اسراییل می‌گوید که حملهٔ زمینی را در غزه انجام داد

در همین حال یک شرکت مخابراتی محلی و هلال احمر اعلام کردند که خدمات انترنت و تیلفون همراه در مناطق تحت کنترول فلسطین نیز قطع شده است.

اوایل روز جمعه، جوال، شرکت مخابراتی فلسطینی، گفت که خدمات این شرکت از جمله تیلفون و انترنت در اثر بمباران شدید قطع شده است.

هلال احمر نیز در بیانیه گفته است که ارتباط آن با دفتر عملیاتی و تمامی تیم‌های عملیاتی در غزه قطع شده است.

جان کربی، سخنگوی قصر سفید، گفت که گزارش‌هایی را در مورد گسترش عملیات زمینی اسراییل در غزه دیده است، اما در این مورد اظهار نظر نمی کند.

با این‌ حال،‌او افزود که ایالات متحده از توقف فعالیت‌های نظامی اسراییل در غزه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه، مواد سوخت و برق به غیرنظامیان در غزه حمایت می‌کند.

کربی همچنان گفت که اگر خروج بیش از ۲۰۰ گروگان ربوده شده توسط حماس از غزه مستلزم یک مکث موقت در عملیات نظامی باشد، ایالات متحده از آن حمایت می‌کند.

تندروان گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر از نوار غزه بالای اسراییل حمله کردند که به گفتهٔ مقامات اسراییل، کم از کم ۱۴۰۰ نفر را کشتند و ۲۲۲ نفر را گروگان گرفتند.

اسراییل نیز در حملات متقابل انتقام‌جویانه، حملات هوایی و توپخانه‌ای شدید را بالای نوار غزه آغاز کرد. به گفتهٔ وزارت صحت نوار غزه که در کنترول گروه حماس قرار دارد، این حملات تا حالا سبب کشته شدن بیش از ۷۰۰۰ نفر شده که اکثر آنان زنان و کودکان اند.

شاخهٔ نظامی گروه حماس روز پنجشنبه ۲۶ اکتوبر (چهارم عقرب) اعلام کرد که "تقریباً ۵۰" گروگان اسراییلی که از زمان حمله این گروه بر اسراییل در هفتم اکتوبر در نوار غزه نگهداری می‌شدند، در حملات نیروهای اسراییلی کشته شده اند.

سخنگوی اردوی اسراییل یکبار دیگر از ساکنان باقی‌مانده در منطقه شمال غزه خواست به سمت جنوب نوار غزه بروند.