اردوی پاکستان از کشته‌شدن ده‌ها تندرو خبر داد

اردوی پاکستان روز جمعه ۳۰ اگست در اعلامیه‌ای گفته است که تنها شب گذشته، بیش از ده تندرو در منطقه "تیرا" از مربوطات ایالت خیبرپختونخوا کشته شده‌اند.

ارتش پاکستان می‌گوید که در نتیجۀ حملات نیروهای امنیتی آن کشور بر مخفی‌گاه‌های امن تندروان در نقاط مختلف این کشور، کم از کم ۳۷ شورشی کشته شده‌اند.

اردوی پاکستان روز جمعه ۳۰ اگست (نهم سنبله) در اعلامیه‌ای گفته است که تنها شب گذشته، بیش از ۱۰ تندرو در منطقه "تیرا" از مربوطات ایالت خیبرپختونخوا کشته شده‌اند.

اردوی پاکستان در مورد این تندروان معلومات بیشتر نداده و همچنان از ارایۀ معلومات دربارۀ تلفات نیروهای امنیتی آن کشور خودداری کرده است.

در اعلامیه همچنان آمده که در اثر حملات نیروهای امنیتی پاکستان، پنج شورشی دیگر در بخش‌های ایالت بلوچستان کشته شده‌اند. در این اعلامیه گفته نشده که افراد کشته‌ شده عضو کدام گروه بودند.

حملات تندروان در شماری از ایالت‌های پاکستان بر نیروهای امنیتی آن کشور از ماه‌ها به این‌سو افزایش یافته است، اما در تازه‌ترین مورد، محسن نقوی، وزیر داخلۀ پاکستان، گفته است که هدف از تشدید حملات تندروان، برهم زدن نشست رهبران سازمان همکاری‌های شانگهای است.

قرار است نشست رهبران سازمان همکاری‌های شانگ‌های در ماه اکتوبر در پاکستان برگزار شود.

این در حالی است که مقامات پاکستانی هفته گذشته گفتند که پس از حملات مرگبار تندروان در بخش‌های ایالت بلوچستان، عملیات انتقام‌جویانه را آغاز کرده و تا کنون جریان دارد.

در تازه‌ترین مورد، تندروان جدای‌طلب هفته گذشته بر حوزه‌های پولیس، خطوط قطار آهن و شاهراه‌ها در ایالت بلوچستان حمله کردند که در نتیجۀ آن، بیش از ۶۰ نفر کشته شدند.

جدایی طلبان بلوچ در سال‌های اخیر حملات شان را پاکستان افزایش داده اند.

اردوی آزادی‌بخش بلوچستان بیشتر نیروهای امنیتی پاکستان را هدف قرار می‌دهند و مسوولیت اکثر حملاتی که در آن به غیرنظامیان آسیب می‌رسد را هیچ گروهی بر عهده نمی‌گیرد.

بر اساس معلومات انستیتیوت مطالعات امنیت و منازعه، سال گذشته در بلوچستان تندروان دست‌کم ۱۷۰ حمله را راه اندازی کردند که در آن ۱۵۱ غیرنظامی و ۱۱۴ تن از نیروهای امنیتی کشته شدند