لینک های دسترسی

Breaking News

نماز جنازۀ هنیه با امامت خامنه‌ای در تهران ادا شد


مراسم نماز جنازۀ اسماعیل هنیه با امامت رهبر ایران
مراسم نماز جنازۀ اسماعیل هنیه با امامت رهبر ایران

مراسم نماز جنازۀ اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی گروه حماس، با امامت علی خامنه‌ای، رهبر ایران و حضور مسعود پزشکیان، رییس جمهور آن کشور روز پنجشنبه اول اگست (۱۱ اسد) در تهران برگزار شد.

هنیه که برای شرکت در مراسم تحلیف پزشکیان به ایران سفر کرده بود، صبح چهارشنبه در حمله‌ای در شمال تهران یکجا با یک محافظش کشته شد.

قرار است جنازۀ اسماعیل هنیه روز جمعه در قطر به خاک سپرده شود.

کشته شدن این مقام ارشد حماس، نگرانی‌ها را از تشدید تنش در شرق میانه بیشتر کرده است.

انتونی بلینکن، وزیر خارجۀ ایالات متحده روز پنجشنبه در جریان سفر به منگولیا به مذاکرات برای آتش‌بس در شرق میانه تاکید کرد. او گفت که شرق میانه در مسیر "درگیری، خشونت، رنج و ناامنی بیشتر" در حرکت است.

انتونیو گوتیرش، منشی عمومی سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه هشدار داد که کشته شدن هنیه و یکی از فرماندهان ارشد گروه حزب‌الله لبنان در بیروت، نمایانگر "تشدید خطرناک" تنش‌ها در منطقه است.

گوتیرش با نشر بیانیه‌ای گفت که در حالیکه تلاش‌ها باید برای رسیدن به آتش‌بس میان اسراییل و حماس به کار بسته شود، در عوض "شاهد تلاش‌ها برای تضعیف این اهداف استیم."

نظامیان اسراییلی روز سه شنبه در یک حملۀ هوایی در حومۀ بیروت، فواد شکر، یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان را کشتند.

اسراییل همچنان روز پنجشنبه تایید کرد که در حملۀ نظامیان اسراییلی بر ساحۀ خان یونس در جنوب غزه که به تاریخ ۱۳ جولای انجام شد، محمد ضیف، یکی از رهبران نظامی حماس کشته شد.

علی خامنه‌ای عهد کرده است که انتقام کشتن هنیه را از اسراییل خواهد گرفت. او گفته است که اسراییل باید برای "مجازات سنگین" آماده شود.

حکومت ایران و گروه حماس ادعا می‌کنند که هنیه در حملۀ اسراییل بر محل اقامت وی در شمال تهران کشته شده است، هرچند اسراییل تا کنون دست داشتن در این رویداد را تایید یا رد نکرده است.

بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل روز چهارشنبه گفت که به هرگونه تهدید علیه اسراییل از هر جانبی که باشد، پاسخ جدی داده خواهد شد.

گروه

XS
SM
MD
LG